opc_loader

 Gratis bezorging vanaf € 40,-*                                 Gratis ruilen of retourneren                                 026-3799541​                                Altijd een gratis cadeautje!

voordeelpakketten sportvoeding  

merken sportvoeding


Sportvoeding voor wielrenners, hardlopers, zwemmers en andere sporters

Jouwsportvoeding.nl biedt een uitgebreid assortiment sportvoeding voor alle (duurzame) sporters. Als gepassioneerde wielrenners en hardlopers zagen wij de behoefte om sportvoeding makkelijk en snel online te bestellen. Onze producten richten zich voornamelijk op jouw fysieke aanvulling om een zo goed mogelijke sportprestatie neer te zetten. Advies is om eerst jouw dagelijkse eetpatroon in orde te hebben, voordat er begonnen word met het gebruik van sportvoeding.


Wielervoeding, de juiste sportvoeding voor jouw wielertocht

Sportvoeding voor het wielrennen is de laatste jaren sterk toegenomen in populariteit. Het gebruik van deze voeding kan variëren van het aanvullen van een bidon met sportdrank tot het gebruik van een compleet sportdieet. Voordat je begint met een dergelijke  grote inspanning word het sterk aangeraden om allereerst een gezonden maaltijd te nemen, bijvoorbeeld pasta met broccoli. Deze maaltijd kun je aanvullen met water, sportdrank of energierepen. Voornamelijk bij lange en intensieve wielertochten word het aangeraden om voldoende wielervoeding mee te nemen onderweg. Sportgelletjes, sportrepen en sportdranken zijn uitermate geschikt om jouw voedingswaarden aan te vullen tijdens lange fietstochten. Bij thuiskomst na een zware wielertocht zal je ervaren dat je lichaam behoefte heeft aan bepaalde voedingsstoffen, zorg bij thuiskomst voor makkelijk verteerbare voeding en (natuurlijke) suikers om jouw lichaam weer te voorzien van de nodige energie. Wielervoeding is er in verschillende vormen (vloeibaar, vast) en producten, zoals poeders, repen, sportgels. Wij helpen jou graag om de juiste sportvoeding uit te kiezen voor de juiste wielertocht.


Sportvoeding voor, tijdens en na het sporten

Grofweg zijn er drie momenten waarop sportvoeding genomen kan worden: Voor de inspanning, tijdens de inspanning en na de inspanning. Advies om voor het sporten voldoende gegeten te hebben, hierna even te rusten en dan te beginnen met sporten. Waar de één vrijwel direct naar het eten begint met sporten, zal de ander wat meer tijd nodig hebben. Het advies is om voor het sporten producten te nemen met proteïne en koolhydraten. Tijdens het sporten is het advies om voldoende vocht te nemen, bijvoorbeeld water of sportdrank in een bidon. Wacht hierbij niet tot jouw lichaam aangeeft dat je dorst hebt, maar neem regelmatig een slok drinken. Hiernaast heeft ons lichaam suikers nodig, hierbij is het aan te raden om energiedranken of energierepen te nemen. Dit zorgt voor een langer uithoudingsvermogen van jouw lichaam. Jouw lichaam krijgt als het ware meer brandstof om langer door te gaan. Na jouw sportprestaties is het zeer belangrijk om voldoende te drinken, je moet namelijk al het vochtverlies compenseren. Sportdranken bevatten alle stoffen die je lichaam nodig heeft na een intensieve training. Je lichaam kan je verder aanvullen met sportvoeding. Jouw lichaam heeft zijn energiereserves gebruikt om deze sportprestatie te leveren, vul deze zo snel mogelijk aan met suikers en makkelijk verteerbare voeding. Jouw spieren kan je met proteïnen sneller laten herstellen. Hoe verleidelijk het ook klinkt: Onze ervaring is dat alcohol geen aanrader is voor jouw lichaam na een zware inspanning. Laat je lichaam daarom eerst volledig herstellen, voordat je een biertje drinkt.

sportvoeding voor het sporten   sportvoeding tijdens het sporten   sportvoeding na het sporten

Menu